مزاياي سردخانه صنعتي زير صفر مزاياي سردخانه صنعتي زير صفر .

مزاياي سردخانه صنعتي زير صفر

طراحي سردخانه صنعتي- كاربرد سردخانه صنعتي

اهميت سردخانه صنعتي:

محصولات غذايي، شيميايي و فرآورده هاي دارويي و... را بايد در محيطي نگهداري كرد كه نسبت به دماي اطراف، در شرايط مناسب و صحيح باشد. به يخچال ها و فريزر ها مي توان در اين زمينه تكيه كرد اما اگر ميزان و مقدار مواد فاسد شدني زياد باشد، يخچال ها راه حل ايمني هستند. چه نوع يخچال با ظرفيت را تهيه كنيم تا بتوانند تمام مواد و محصولات فاسد شدني را ذخيره كند. يكي از تجهيزات به روز و مدرن طراحي شده به نام سردخانه هاي صنعتي وجود دارد كه هدف اصلي آن ها مشابه يخچال ها است منتهي آن ها با ظرفيت برزگ تر، راه حلي براي نگهداري اقلام و مواد فاسد شدني فراوان هستند. همانطور كه ميوه، سبزيجات، غذاي دريايي و گوشت و.. نياز به يخچال دارد. مي توان در مقياس بيشتر آن ها را در سردخانه صنعتي نگهداري كرد. بنابراين، طراحي سردخانه صنعتي باعث مي شود كه محصولات مختلف براي واردات و صادرات، كيفيت خود را حفظ كنند و مورد توجه مشتريان قرار بگيرد.

به طور كلي محصولات فاسد شدني به دو دسته تقسيم مي شوند، در دماي پايين صفر درجه، ماندگار و با كيفيت هستند و بالعكس در دماي بالاي صفر درجه، تازه و با طراوات هستند. در اين صورت، طراحي سردخانه صنعتي بايد به گونه اي باشد كه دماي مورد نظر حفظ شود و محصولات طبق دماي مناسب نگهداري شوند. با اين حال، مي توان اينگونه گفت كه هدف طراحي سردخانه صنعتي نگهداري كالا هاي فاسد شدني كه امكان ذخيره آن ها در دماي بيرون وجود ندارد و ميزان و مقدار آن ها بسيار مي باشد. متداول ترين كاربرد آن ها: ذخيره و نگهداري ميوه، سبزيجات، محصولات لبني، شيميايي، دارويي، محصولات پروتيئني و... است. مكانسيك كار سردخانه صنعتي، همانند ساير سيستم هاي تبريد است. از قطعات، اواپراتور، كندانسور، كمپرسور و.. استفاده مي شود و گاز مبرد، موجب خنك شدن محيط درون سردخانه هاي صنعتي مي شود و براي بدست آوردن حداكثر شرايط ايمن جهت محصولات فاسد شدني، حداكثر راندمان و بهنيه سازي در نگهداري محصولات فاسد شدني، سردخانه هاي صنعتي گزينه عالي هستند كه قطعات و عوامل موثر در طراحي آن ها با يكديگر فعاليت نموده است و مي توانند با مفيد ترين راه حل براي نگهداري مواد غذايي و.. باشد.

كاربرد سردخانه صنعتي:

همانطور كه ذكر شده است، طراحي سردخانه صنعتي، هدفي است براي نگهداري مواد غذايي و فاسد شدني فراوان كه شما مي توانيد هر نوع ماده غذايي را در ان نگهداري كنيد. طراحي سردخانه صنعتي معمولا بر اساس نوع ماده فاسد شدني است. به طور مثال، هيچ گاه نمي توان سردخانه صنعتي را طراحي و ساخت كه دماي بالا صفر درجه داشته باشد و از آن براي نگهداري محصولات پروتيئني استفاده كرد. همانطور كه شما اينگونه محصولات را در قسمت فريزر يخچال ها نگه مي داريد و به صورت انجماد خواهند شد. دماي سردخانه صنعتي آن ها را بايد منجمد نمايد تا تازگي و كيفيت آن ها حفظ گردد. در اين صورت، طراحي سردخانه صنعتي در هر زمينه و كاربرد وابسته به اقلام نگهداري شده است.

مزاياي سردخانه صنعتي براي كشتارگاه ها:

آيا سردخانه هاي صنعتي براي كشتارگاه ها ارزشمند است؟ وجود دلايلي باعث مي شود كه شما، از سردخانه هاي صنعتي براي كشتارگاه خود استفاده نمايد. معمولا، پس از آنكه دام هاي خود قصابي مي كنيد از جمله گوشت گاو و گوسفند و... در فرآيند نگهداري و حفظ كيفيت آن ها چه عواملي مهم است. در طول نگهداري آن ها، يكي به دماي محيط توجه مي كنيد. دماي محيط گرم و خشك باشد موجب كاهش كيفيت گوشت ها مي شود. محيط دماي بيرون آلوده است و نبايد اجازه دهيد گوشت و ساير محصولات پروتيئني، بيش از حد آلوده شوند. يكي از گزينه هاي شما كه دشواري نگهداري آن ها را كاهش داده است، سردخانه صنعتي است. معمولا با انجماد آن ها راهي براي نفوذ ويروس و باكتري وجود ندارد. حتي محيط سردخانه صنعتي از محيط آزاد بيرون، بهداشتي و امن تر است و برخلاف راه و راهكار هاي قديمي، سردخانه صنعتي محدوديتي ندارد. هر نوع مقدار و ميزان از گوشت و محصولات پروتيئني را مي توان در آن نگهداري كرد. خطر آلودگي آن ها را كاهش مي دهيد.

نياز هاي اوليه طراحي سردخانه صنعتي:

به دو دليل نياز است تا برخي از صنايع، از سردخانه هاي صنعتي استفاده كنند كه شامل: قفسه بندي و طبقات آن موجب نظم بخشيدن به نگهداري مواد غذايي فراوان مي شود. علاوه بر مقدار مواد غذايي، اين سردخانه هاي مجهز، دما را فراهم مي كنند تا با كيفيت بالا، مجصولات فاسد شدني نگهداري شوند. طراحي سردخانه صنعتي، يك حوزه تخصصي و ماهرانه است كه نياز هاي شما را تامين خواهد كرد. اغلب، براي طراحي سردخانه هاي صنعتي از برنامه ها و الگو هاي خاصي استفاده مي شود و مدل و شكل آن ها توسط برنامه و نرم افزار هاي مختلف، تجسم مي شود و سپس براي تشكيل آن ها از قطعات و تجهيزات مختلف استفاده مي كنند. به طور مثال، در طراحي سردخانه صنعتي، اغلب براي ديواره و بدنه ها كه بايد عايق باشد از ساندويچ پانل استفاده مي شود. سردخانه صنعتي با طراحي خوب و اساسي، عملكرد آن ها را تا چند سال تضمين مي كند. طراحي سردخانه صنعتي به موقعيت فيزيكي محل كار و نحوه درخواست شما بستگي دارد.

براي افزايش راندمان و بهره برداريدر ساليان متمادي، پيش از ساخت و طراحي سردخانه صنعتي، پارامتر هايي بهص ورت يك برنامه و نقشه كلي وجود دارد كه بايد به آن ها توجه نمود و شامل:

1- تعيين نوع سردخانه صنعتي:

نوع سردخانه صنعتي كه استفاده مي كنيد، چگونه باشد. به طور مثال، براي كشتارگاه ها كه از سردخانه هاي صنعتي استفاده مي شود، نوع سردخانه صنعتي زير صفر بايد طراحي شود. انواع ديگر آن شامل: سردخانه صنعتي بالاي صفر، محرك و ثابت است.

2- نوع محصولاتي كه بايد ذخيره شود:

هر نوع سردخانه صنعتي مي تواند محصولات مشخصي را نگهداري كرد. محصول ذخيره شده شما چيست؟ در دسته بندي محصولات نياز به انجماد مي باشند يا خير؟ بر اساس نوع محصول، دماي مطابقت با آن ها، شكل و نوع سردخانه صنعتي، مشخص مي گردد.

3- دماي نگهداري محصول و رطوبت نسبي:

هنگام طراحي سردخانه صنعتي، محاسباتي بر اساس نوع محصول شما انجام مي شود و همانطور كه در دو پارامتر فوق اشاره شده است با تعيين محصولات نوع شردخانه صنعتي انتخاب مي شود. دماي آن ها نيز كه قابل تنظيم مي باشد اگر به صورت نادرست تنظيم گردد مانع ماندگاري زياد محصولات مي شود و عمر آن ها را كوتاه خواهد كرد. با اين حال دماي ورودي سردخانه هاي صنعتي بسيار حائز اهميت است. آخرين فاكتور نيز شامل ابعاد و ظرفيت است كه برنامه هاي طراحي سردخانه صنعتي، به صورت محاسبه در موقعيت و وضعيت منطقه، مقدار مواد غذايي و... مي باشد.

گروه توليدي و صنعتي تجهيز گستر:

گروه توليدي و صنعتي تجهيز گستر، توليد كننده و تامين كننده پيشرو سردخانه صنعتي و طراحي تجهيزات صنعتي است كه راه حل هاي سفارشي را براي نياز هاي مختلف مشتريان ارائه مي دهد. سردخانه صنعتي شركت تجهيز گستر خاورميانه، يك سرمايه گذاري عالي، با دوام و كاربردي است و در برابر شرايط شديد در هر شرايطي سازگار است و براي استفاده هاي صنعتي، خانگي و نهادي ايده آل است. جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص سردخانه صنعتي، فرآيند توليد سردخانه صنعتي و همچنين اطلاع از قيمت سردخانه صنعتي، به وبسايت سردخانه صنعتي تجهيز گستر خاورميانه مراجعه و يا با كارشناسان و متخصصان تجهيز گستر از طريق شماره تماس هاي ۰۲۱۴۴۳۷۴۲۸۳ و ۰۹۱۲۸۲۹۹۷۹۳ در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۷:۰۲ توسط:تجهيز گستر موضوع: نظرات (0)